Opel Ascona

-
típusok,

Opel Ascona

Az Ascona az Opel középkategóriás autója volt, amely a Kadett és a Rekord között helyezkedett el a termékválasztékban. Az Ascona a versenyképesség és a megbízhatóság szimbóluma volt, és az európai piacon a Ford Cortina, a Fiat 131 és a Peugeot 504 vetélytársa volt.


Az Ascona név 1970 és 1988 között volt használatban, és az autó három generációt élt meg az időszak alatt.

Az Opel Ascona öröksége

Az Opel Ascona az 1970-es évek elejétől a 80-as évek végéig több mint 4,2 millió példányban készült el, és az autó a német gyártó egyik legsikeresebb modelljének számított. Az Ascona az európai középkategóriás autók piacának meghatározó szereplője volt, és versenyképes alternatívát kínált a Ford, a Fiat, a Peugeot és más márkák modelljeihez képest.

Az Ascona az autósportban is sikereket ért el, és az Opel több rallyversenyen és bajnokságon aratott győzelmet az Ascona A és B változataival. Az Ascona autósportban elért sikerei tovább erősítették a márka hírnevét és elismertségét.

Az Opel Ascona ma az autótörténelem egyik ikonikus modelljeként él az emberek emlékezetében. Az Ascona vonzereje nem csak a megbízhatóságban, a jó menettulajdonságokban és a versenyképes árban rejlik, hanem abban is, hogy az autó egy egész generáció számára jelentette a mobilitás szabadságát és a függetlenséget.

Opel Ascona A (1970-1975)

Az Opel Ascona A 1970-ben mutatkozott be, és a német gyártó új középkategóriás modelljeként a Rekord és a Kadett közötti rés középpontjában állt. Az Ascona A háromféle karosszériaváltozatban kapható volt: kéthajtóműves, háromajtós ferdehátú, és négyajtós szedán. A dizájn a korai 70-es évekre volt jellemző, éles vonalakkal és egyszerű formákkal. A motorteljesítmény 1,2 és 1,9 liter között változott, és a legtöbb modell hátsókerék-meghajtással rendelkezett.

Az Ascona A legnagyobb sikerét az autósportban érte el. Az autó több rallyversenyen is részt vett, beleértve a Monte Carlo Rallyt és a RAC Rallyt, és az Opel Rally Team részeként számos győzelmet aratott. Az Ascona A a 70-es években az európai piacon nagy sikernek örvendett, és a német gyártó egyik legnépszerűbb modelljévé vált.

Opel Ascona B (1975-1981)

Az Opel Ascona második generációja, az Ascona B 1975-ben debütált, és több szempontból fejlődött az elődmodellhez képest. A dizájn továbbra is egyszerű maradt, de a karosszéria vonalai kevésbé élesek, és a forma áramvonalasabb lett. Az Ascona B két karosszériaváltozatban érhető el: kéthajtóműves és négyajtós szedán.

A motorválaszték is bővült, a 1,2 és 2,0 liter közötti teljesítménytartományban, és az Ascona B modelljei hátsókerék-meghajtással és kézi váltóval rend

elkeztek. Az Ascona B kínálatában a legnagyobb figyelmet a sportosabb változatok, például a SR és a GT/E vonzották, amelyek nagyobb teljesítményű motorokkal és sportosabb futóművel rendelkeztek.

Az autósportban az Ascona B továbbra is sikeres volt. Az Opel Euro Händler Team részeként több sikeres rallyversenyen vett részt, és az Ascona B elnyerte a 1982-es rali-világbajnokságot Walter Röhrl és Christian Geistdörfer vezetésével. Az Ascona B európai piacon történő sikere tovább erősítette az Opel középkategóriás autóinak pozícióját, és a márka népszerűségét.

Opel Ascona C (1981-1988)

Az Opel Ascona harmadik és utolsó generációja, az Ascona C 1981-ben mutatkozott be, és a német gyártó új középkategóriás modelljeként a Rekord és a Kadett között helyezkedett el a termékválasztékban. Az Ascona C a 80-as évek autótervezésének jegyeit viseli, áramvonalasabb formákkal és modern vonalvezetéssel. A karosszéria változatok száma háromra nőtt, a kéthajtóműves, a négyajtós szedán és a ferdehátú modellek mellett.

Az Ascona C motorteljesítménye 1,3 és 2,0 liter között mozgott, és a legnagyobb változás a hátsókerék-meghajtásról az elsőkerék-meghajtásra történő áttérés volt. Az Ascona C a kor szokásának megfelelően benzin- és dízelüzemű motorokkal is kapható volt. A sportosabb változatok, például a GTE és a GT, továbbra is a kínálat részét képezték, nagyobb teljesítményű motorokkal és sportosabb futóművel.

Az Ascona C értékesítése és népszerűsége az európai piacon továbbra is erős maradt, és az autó számos díjat nyert, többek között a "Car of the Year" (az év autója) díjat 1982-ben. Az Ascona C a 80-as években az Opel egyik legfontosabb modellje volt, és a márka középkategóriás autóinak továbbra is meghatározó szereplőjének számított.

Összefoglalva, az Opel Ascona a német autógyártás egyik legfontosabb és legkedveltebb modellje volt az 1970-es és 80-as években. A három generáción átívelő Ascona-széria sikerei, az autósportban elért eredmények és az autó ikonikus státusza mind hozzájárultak ahhoz, hogy az Ascona az autótörténelem egyik emlékezetes darabjaként maradjon meg.

Az Ascona utódja: A Vectra

Az Opel Ascona utolsó generációja 1988-ban ért véget, és a modell utódja, az Opel

Vectra vette át a középkategóriás autók szerepét az Opel kínálatában. A Vectra az Ascona előnyeit és tapasztalatait ötvözte egy modern, frissített dizájnnal és új technológiákkal, hogy továbbra is vonzó lehetőséget kínáljon az európai autóvásárlók számára. Az Opel Vectra több generáción keresztül volt a márka egyik vezető modellje, egészen 2008-ig, amikor az Opel Insignia váltotta fel.

dr Kovács t Lóránt

Autószalon Magazin

Opel Kadett

Az Opel Kadett az egyik legismertebb és legkedveltebb autómodell, amelyet az Opel, a német autógyártó cég alkotott. Az első Kadett 1936-ban jelent meg, és azóta több generációja született egészen a 90-es évekig, amikor a modellt felváltotta az Opel Astra.

típusok,

"narrow"

Bejelentkezés az oldalra


Gear.svg